Handelsbetingelser
OPPLYSNINGER OM ESSENTIAL FOODS
ESSENTIAL FOODS ApS
Stationsparken 25, 1. sal,
2600 Glostrup
Danmark
Telefon: +47 85 29 03 62
CVR-nr.: 38265024
Organisasjonsnummer: 928 790 819
Etableringsår: 2012
Email: kundeservice@essentialfoods.no
Du er ALTID velkommen til å kontakte oss!
BESTILLING
Når du bestiller på ESSENTIAL FOODS, skal du være oppmerksom på, at avtalen ikke anses som endelig inngått, før du mottar en automatisk ordrebekreftelse fra oss. Du kan alltid hente avtalen ved at logge inn på kontoen din og klikke på Min Konto -> Vis Alle Bestillinger. Alle kjøpsavtaler innngås på norsk.
I ordrebekreftelsen tas det forbehold for utsolgte og/eller utgåtte varer, prisfeil samt prisstigninger. Med mindre annet fremgår av varens tittel eller beskrivelse, er språket engelsk, noe som også gjelder manual/brukerveiledning. Produktbilder og beskrivelsene på siden er veiledende og kan uten varsel endres av produsenten.
Når du handler på ESSENTIAL FOODS, er den primære kommunikasjonsformen e-post. Informasjon om bestillinger, levering, produkter m.m. foregår hovedsakelig via e-post, og sendes til den e-postadressen som kunden har angitt på profilen sin. Det er kundens ansvar å sikre at e-postdressen er korrekt, og at e-post fra ESSENTIAL FOODS ikke sorteres som spam. Bemerk vennligst, at det eksempelvis ved Hotmail og lignende tjenester typisk er et aktivt spam filter, som kan sortere bort automatisk genererte e-poster. Sørg derfor for at kommunikasjon fra ESSENTIAL FOODS ikke sorteres bort.
ESSENTIAL FOODS bruker også e-post til å sende relevante produktopplysninger i forbindelse med den/de spesifikke varene du har kjøpt hos oss. Dette kan skje hvis det har oppstått et generelt problem som alle som har kjøpt varen skal orienteres om. Alle prisene på ESSENTIAL FOODS er inkludert moms samt eventuelle andre avgifter, akkurat som at levering også er medregnet i prisen ved kjøp på over 1000 NOK. Ved kjøp for mindre enn 1000 NOK legges det til et gebyr på 125 NOK.
BETALING
Du kan betale via følgende betalingsmetoder: Dankort, VISA/Dankort, MasterCard, VISA, VISA Electron og EAN.
Som registreret medlem og bruker på ESSENTIAL FOODS.no betales kjøpene dine løpende i takt med, at de blir levert. Det betyr at vi trekker betalingen for den gjeldende bestillingen når vi sender en vare.
Ved spørsmål vedrørende fakturaen din kan du alltid kontakte Kundeservice. Du får beskjed per e-post når vi har sendt en vare til deg. Eventuelle innvendinger må skje innen 4 arbeidsdager, fra meldingen er sendt.
Hvis du betaler med betalingskort, er du alltid sikret mot misbruk. Du har nemlig muligheten til å avvise en betaling, når du mottar betalingsoversikten din. Du har ingen selvrisiko hvis kortet ditt blir misbrukt i en nettbutikk som bruker SSL (Secure Socket Layer) i betalingssystemet sitt. Dermed er du bedre sikret enn i den fysiske verden, der du har en selvrisiko på 1200 kr når kortet ditt misbrukes ved bruk av pin-koden. De opplysningene, du sender i forbindelse med kjøp betalt med betalingskort, er krypterte (SSL), og det er derfor kun PBS, som kan lese dem. Hverken ESSENTIAL FOODS eller andre kan lese disse opplysningene.
Beløpet for varene trekkes løpende i takt med, at leverer varer til deg. Der kan aldri trekkes et større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet.
LEVERING
ESSENTIAL FOODS leveres med Danske Fragtmænd/Post Nord. Alle leveranser kan spores. Leveringspriser er innregnet i varens pris ved kjøp over 1000 NOK, og der tillegges derfor ingen ekstra omkostninger for å få varen levert til adressen din. Bestillinger på mindre enn 1000 NOK tillegges et gebyr på 125 NOK. Leveringstid avhenger av om varen er på lager. Leveringstid på lagervarer regnes til å være 2-5 dager. Varene leveres med Prime Cargo A/S, og den forventede leveringstiden bygger på deres statistikker for levering. I følge disse leverer Danske Fragtmænd/Post Nord omtrent 99% av alle leveranser i Norge innen 3 hverdage. Oppstår det forsinkelser hos Prime Cargo A/S, vil levering i veldig sjeldne tilfeller kunne ta mer enn 2-5 dage.
Etter at en vare er sendt, sender vi en bekreftelse til deg via e-mail. E-mailen blir generert automatisk. Når du har mottatt denne bekreftelsen, betyr det at varen er hentet hos oss og at den er på vei til den adressen du har oppgitt på bestillingen. Hvis varen mot forventning ikke kommet frem etter senest 5 hverdager, kan du kontakte ESSENTIAL FOODS kundeservice for å sette i gang en etterlysning av varen. Etter en 14 dagers periode anser ESSENTIAL FOODS bestillingen din som levert.
ESSENTIAL FOODS er ikke erstatningspliktige, hvis det ved bestilling er angitt feil adresse adresse, og dette medfører at pakken forsvinner.
Dellevering foretas på alle ordrer uten ekstra omkostninger for deg. Hvis en bestilling f.eks. inneholder 2 varer, der den ene er lagervare, så vil denne bli sendt med en gang. Den siste varen blir sendt så snart den er på lager igjen. I forbindelse med dellevering trekker vi beløpet for hver levering samme dag som en levering sendes herfra. Bemerk vennligst at bestillinger som inneholder bundle-tilbud ikke sendes før alle varene i bestillingen er tilgjengelige.
Er en vare i restordre, vil du automatisk motta oppdateringer om leveringstid via e-post, når vi får nye opplysninger fra produsenten, sånn du har de samme opplysningene som vi har.
ANGRERETT
Du har rett til å angre kjøpet ditt i følge Forbrukeravtaleloven, men i tilfelle av dette skal varen sendes retur til oss senest 31 dager etter at du mottok den. Varen skal sendes retur i vesentlig samme stand og mengde, som da du mottok den. Angrer du på kjøpet av en bundle, skal alle deler av denne sendes retur fordi det betraktes som én samlet vare. Det er ikke muligt å angre kjøpet av en del av en bundle-vare.
Du kan også sende tilbake varen og angre kjøpet ved å nekte å motta varen. Varer kan leveres personligt på vårt LAGER adresse (Prime Cargo A/S, Att.: ESSENTIAL FOODS, Arnfredsvej 6, DK-6600 Vejen, Danmark). Varen skal leveres tilbake sammen med det opprinnelige ordrenummeret for videre behandling.
Varen skal være sendt forsvarlig i beskyttende emballasje.
Når du benytter deg av angreretten skal du i noen tilfeller selv betale for frakten når du sender varen retur til oss. Tilbakebetalingen skal skje raskest mulig etter at du har mottatt varen og kontrollert at den lever opp til betingelsene for angreretten. Vi ber deg om å sende kontonummeret ditt sammen med varen, sånn at vi kan overføre pengene direkte til kontoen din.
Returvarer behandles fortløpende i takt med at de blir mottatt. Er varen ikke levert til deg, eller du ikke hører fra oss innen 9 dager, ber vi deg vennligst om å kontakte oss. Bemerk at returvarer sendt i oppkrav ikke tas tilbake.
REKLAMASJON
RETURVARER SENDES TIL:
SGL Fulfillment & Distribution A/S
Att.: ESSENTIAL FOODS
Transportcenter 9-11
DK-7400 Herning
Danmark
Der gis etter kjøpsloven reklamasjonsrett i 24 måneder på alle varer. Reklamasjonsretten betyr at du som kunde kan klage over feil og mangler ved produktet, som har oppstått 24 måneder etter kjøpet. Det er likevel en forutsetning, at disse mangler ikke har oppstått som følge av feilaktig bruk eller annen adferd, fra din side, som kan ha skadet produktet og feilen/mangelen derfor har oppstått. Du skal reklamere innen en rimelig tidsramme etter at du har konstatert mangelen/feilen. Reklamerer du innen 2 måneder, anser man alltid reklamasjonen for værende rettidig. Vi henter varen uten omkostninger for deg, og dette vil bli koordinert via kundeservice.
VARE SKADET UNDER TRANSPORT
Modtager du en pakke som har synlige tegn på så skader under transport, er det viktig at du mottar pakken med forbehold, eller alternativt åpner pakken mens frakt-firmaets personale ser på. Hvis innholdet er skadet, skal det opprettes en erstatningssak med det gjeldende fraktfirmaet. Det er viktig at du øyeblikkelig kommenterer på pakkens tilstand og ikke kvitterer for mottagelsen uten forbehold.
Det er også muligt å nekte å motta en skadet pakke. I tilfelle av dette, vil den bli sendt retur til oss til kreditering. Er skaden ikke synlig ved mottagelsen, kan du fortsatt opprette en erstatningssak. I tilfelle av dette skal du sørge for å kontakte ESSENTIAL FOODS eller fraktfirmaet raskest mulig, fordi det allerede etter noen dager ikke lenger vil være mulig å erstatte en skadet vare. I alle tilfeller er det en klar fordel å opprette erstatningssaken øyeblikkelig når skaden er oppdaget.